Vorige
Volgende

Cross Docking

Dagelijks worden pallets bij zo’n 150 opdrachtgevers opgehaald voor cross dock-zendingen. Het ophalen en samenvoegen tot efficiënte ladingen biedt vele voordelen voor een opdrachtgever.

Behalve tariefvoordelen zijn er ook voordelen voor het afleveringsadres omdat er nog maar één vrachtwagen komt met meerdere leveranciers. In het cross dock concept worden de pallets ’s middags afgehaald en gegarandeerd de volgende dag in de Benelux afgeleverd. Het afleveringsadres krijgt via de mail een vooraanmelding van wie er pallets geleverd worden en in welke aantallen.
 
De cross docking van pallets begint ’s avonds om 19.00 uur en is klaar als alles geladen is. Dat kan de hele nacht doorgaan, wanneer er in de piektijden meer dan vijfduizend pallets per nacht gehandeld worden. In de cross dock worden niet alleen euro- en blokpallets gehandeld, ook displaypallets en pallets met bijzondere maten worden in de cross dock en distributie meegenomen. Door met eigen auto’s de pallets op te halen voor de distributie, heeft G.SNEL ook weinig lege kilometers.

Als onderdeel van de Cross Docking wordt ook de BBX dienst geleverd. Bulk Break Cross Dock ofwel het verdelen van bulkorders. Dit kan van leveranciers zijn maar ook direct vanuit containers volgens verdeellijsten. Binnen 24 uur vanuit de haven bij uw afleveringsadres.

Voor retourlogistiek heeft G.SNEL een bijzondere oplossing. Volledige track en trace, documenten en labels worden door ons verzorgd. Retouren raken niet meer zoek en worden meteen afgehaald waarna ze terug gaan naar de leverancier.   

Highlights